piątek, 28 sierpnia 2015

System / Child 44



Nie wiem czy już wspominałam ale obok dziergania mam jeszcze jedną pasję -czytanie. Wiem, że blog stworzyłam z myślą o udokumentowaniu moich robótek, ale czemu nie miałabym się podzielić z Wami wrażeniami (a są niemałe) z ostatnio przeczytanej książki? 

Książkę "System" kupiłam z jakiejś bliżej nieokreślonej okazji mojemu narzeczonemu w mojej ostatnio ulubionej księgarni Matras. Przyznam, że nazwisko autora Tom Rob Smith nic mi w tamtej chwili nie mówiło. Książkę kupiłam, dałam w prezencie i zapomniałam. Do czasu. 

Obejrzałam film. Niestety, jak to ekranizacja amerykańska, nie oddał klimatu stalinowskiej Rosji. Myślę, że to dlatego że amerykanie nie są w stanie pojąć, że wszystko co opisane w książce mogło mieć miejsce. 

Przechodząc do meritum, o czym jest książka? Nie zdradzę Wam zakończenia jeśli napiszę, tylko że można ją umieścić w kategorii kryminał. 

Tak jak już wspomniałam akcja dzieje się w Rosji czasów Stalina a jej głównym bohaterem jest nie kto inny, tylko agent służb bezpieczeństwa - Lew Demidow. Zmagając się z szarą i brutalną rzeczywistością  Lew podąża tropem seryjnego mordercy dzieci. Dodam tylko, że książka inspirowana jest biografią Andrieja Czikatiło, znanego jako "Rzeźnik z Rostowa".

Klimat książki jest niesamowity. Szczerze powiem, że trochę przywołuje wspomnienia mojego dzieciństwa, dlatego może z takim zapałem i taką szybkością ją przeczytałam? Niesamowita lektura.


Czytaliście? Podzielicie się wrażeniami?


Miłego popołudnia,

Anka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz